Καρπούζα Μαρία

Γεννήθηκα το 1979 στην Αθήνα και κατοικώ στην Νέα Ιωνία από το 2013, ενώ η καταγωγή μου κρατά και από τα Βουρλά της Μικράς Ασίας. Είμαι παντρεμένη με τον Δρ. Κ. Χουσιανίτη ερευνητή σεισμολόγο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και έχουμε μια κόρη.

Σπούδασα Γεωλογία στο Πανεπιστήμιο Αθήνας, όπου ασχολήθηκα στη διπλωματική μου εργασία με την ποιότητα των υδάτων. Ολοκλήρωσα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές το 2004, στο ίδιο τμήμα και στο αντικείμενο της Περιβαλλοντικής Γεωλογίας. Κατά τη μεταπτυχιακή μου εργασία (στο ίδιο τμήμα), ασχολήθηκα με την Ολοκληρωμένη διαχείριση των αστικών στερεών απορριμμάτων (ανακύκλωση, κομποστοποίηση, καύση, ΧΥΤΥ κλπ). Το 2018 ξεκίνησα την εκπόνηση της Διδακτορικής μου διατριβής στο τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ, σχετικά με τις Φυσικές καταστροφές και τα σχολεία στην Κόρινθο και τους γύρω οικισμούς. Σήμερα, είμαι στη φάση ολοκλήρωσης και δημόσιας υποστήριξής της. Στα πλαίσια της μελέτης των Φυσικών καταστροφών που απειλούν την Κόρινθο, δημιούργησα εφαρμογή διαθέσιμη σε σταθερούς υπολογιστές και κινητά, με την οποία οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για τους διαθέσιμους χώρους καταφυγής και τις προτεινόμενες ασφαλείς οδούς διαφυγής σε εκδήλωση σεισμού, πλημμύρας, κατολίσθησης, τσουνάμι και πυρκαγιάς. Τα αποτελέσματα της έρευνάς μου έχουν παρουσιαστεί σε διεθνές και ελληνικό συνέδριο, ενώ δημοσιεύθηκαν και σε επιστημονικό περιοδικό διεθνούς εμβέλειας.

Ξεκίνησα την επαγγελματική μου σταδιοδρομία το 2003 σε τεχνικές εταιρείες, όπου εκπονούσα Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ιδιωτικών και δημόσιων έργων (δρόμοι, γέφυρες, σιδηροδρομικό δίκτυο, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειες, ξενοδοχεία κ.ά.).

Ασχολούμαι με τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών από το 2005, ενώ το 2009 διορίστηκα στο δημόσιο και συγκεκριμένα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Από το 2010 είμαι μόνιμη εκπαιδευτικός με οργανική θέση στο 7ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας, στην Καλογρέζα. Είμαι υπεύθυνη για την πολιτική προστασία του σχολείου έναντι των φυσικών καταστροφών, κατά την οποία εκπαιδεύω σε ετήσια βάση εκπαιδευτικό προσωπικό και μαθητές για τη σωστή προετοιμασία και αντίδραση στην περίπτωση εκδήλωσης κάποιου φυσικού φαινομένου. Για το σκοπό αυτό διοργανώνω ημερίδες και ασκήσεις ετοιμότητας. Συγκεκριμένα κατά το σχολικό έτος 2021-2022 πραγματοποίησα Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα με μαθητές μου, όπου μελετήσαμε το φαινόμενο των σεισμών και ασχοληθήκαμε με τη βελτίωση της ανθεκτικότητας της κοινωνίας στην Νέα Ιωνία, δημιουργώντας σχετικούς ψηφιακούς χάρτες και παρουσίαση με στοιχεία από τις εργασίες μας, διαθέσιμους στο διαδίκτυο. Επίσης, στα πλαίσια της εισαγωγής των Νέων Τεχνολογιών στο σχολείο, το 2020 με μαθητές μου δημιουργήσαμε παρουσίαση για το Δήμο μας (Story maps με το λογισμικό ArcGIS), επίσης διαθέσιμο σε όλους στο διαδίκτυο. Ως Σύμβουλος σχολικής ζωής και ως Μέντορας, οργανώνω κάθε χρόνο δράσεις, ημερίδες και επιμορφώσεις για μαθητές, καθηγητές και γονείς σχετικά με τις φυσικές καταστροφές, την εφηβεία, την ασφάλεια στο διαδίκτυο, τον εκφοβισμό, τη διαχείριση της σχολικής τάξης κ.ά., καθώς και πλήθος εκπαιδευτικών επισκέψεων σε μουσεία κλπ.